torsdag 28 juni 2012

Långtidsprojektet..

Torsdagmorgon, det brukar innebära återkoppling på det jag kallat "långtidsprojektet". Kort och gott har mitt projekt handlat om träning och kost, jag tyckte att jag hade fastnat lite i min utveckling och kontaktade en av mina förebilder för råd och tips. Rätt som det var hade jag en PT och det har faktiskt gett resultat ;) Angelica Mielczarek heter hon (http://iform.myshowroom.se/), hon arbetar bland annat som PT och är aktiv tävlande i BF. Tanken var att vi skulle samarbeta i 3 månader, och nu såhär i slutet av juni har dom 3 månaderna passerat.. tiden har gått hiskeligt fort. Jag fick träningsschema (3 styrkepass + 1 styrke-/fettförbrännarpass + 2 cardiopass á 60min/vecka) samt ett kostschema. Jag har försökt följa allt detta till punkt och pricka, och resultaten är jag övertygad om att jag inte hade fixat 'på egen hand'. Nu känns det då inte lika svårt, mitt självförtroende är på topp och självdisciplinen ökat med säkert 200%.. känns det som. Angelica är en mästare på coachning och när mina små "jag klarar inte/orkar inte"-svackor dykt upp har hennes uppmuntrande och puschande ord gett mig den där extra kicken för att fortsätta kämpa. Stort tack Angelica! Det har varit guld värt :)

Jag är 181cm lång, övriga mått har ju förändrats lite och ser ut som följer (före - efter);

Vikt: 74,2 - 68,5 = -5,7kg
Arm; 27 - 29 = +2cm
Midja; 77 - 73 = -4cm
Navel; 84 - 78 = -6cm
3cm under naveln; 90 - 84 = -6cm
Rumpa; 99 - 97 = -2cm

Totalt (midja + rumpa) -18cm!

Och resan har bara börjat! Känns som att jag går in i någon slags... "fas 2" nu.. Eller vad man kan kalla det.

Det är torsdag, andra semesterveckan är i full gång, före frukost-pw genomförd.. var det någon som sa frukost?

Hittade en charmig t-shirt på en av dom nyare affärerna i stan.
Sitter som en smäck ;)

Nike, förstår inte riktigt att en katt på magen inte är det bekvämaste när man ska sova <3

Morgonsömnig, fortfarande glansig på ögonen beger jag mig ut
på före frukost-pw. Bara att kämpa på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar