onsdag 6 juni 2012

Pollen! Det värsta är inte dom kliande ögonen, den rinnande näsan eller svårigheterna att andas.. det värsta är tröttheten! Sitter här som en säck potatis efter en lång dag på jobbet och känner mig orkeslös. 

Kikar igenom lite bilder på datorn, minns tillbaka till förra sommaren med nyopererad hand och kämparglöden (envisheten?) som fick mig tillbaka till gymet redan veckan efter att gipset tagits bort. Jag har det lite som drivmedel tror jag, tanken på vad jag klarade av då och vad jag faktiskt kan klara nu när jag egentligen inte har något som hindrar mig. Förutom pollen. Och tröttheten. Förbaskat. Jag är inte den som gillar ursäkter, men ibland måste man lyssna på kroppen och dess signaler, bara man inte frenetiskt letar igenom varje cell efter minsta 'defekt' för att sedan ha detta att klaga över och använda som motargument i en diskussion om den egna hälsan.

Det är Din hälsa du ska se till, tänk på att det är Din kropp som ska ta dig runt här på jorden och inget annat. Är det då inte viktigt att den håller tiden ut? Har du tänkt på hur mycket endorfiner kroppen producerar under fysisk aktivitet? Och har du tänkt att endorfin egentligen bara är en benämning på kroppseget morfin? Morfin används bland annat för att förbättra sömn, lindra smärta och för sin lugnande effekt, 3 komponenter som ingen människa tackar nej till.

Dessutom är det ju inget minus att känna sig lite peppad inför Beach 2012 ;) 

Formbild på ryggen, tagen häromveckan.
Sakta men säkert börjar även den ta form.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar