tisdag 10 juli 2012

Ett mera slingrigt inlägg

I väntan på att middagen ska bli klar passar jag på att utfodra äldsta, längsta och mest fantastiska djuret jag någonsin haft. Min älskade lilla majsorm, Väs. Donnan fyller 9 år (eller var det 10?) i september. Hon är den första ormen jag skaffade, har haft både majsorm och kungsboa men av olika anledningar har jag bara tanten min kvar.
Jag älskar djur, reptiler och elefanter är dom som står högst på min lista. Har haft en rad knepiga djur (som afrikanska jättesnäckor och en afrikansk jättetusenfoting) men reptilerna har alltid legat mig varmast om hjärtat. 

Jag skulle kunna göra ett sjumilalångt inlägg om endast reptiler, allt från mina kunskaper till hur mycket jag älskar dom, och även alla frågor jag fortfarande har som jag hoppas kunna svara på någon dag. 
Men det är inte riktigt vad jag ids skriva om just nu, och säkert inte vad många av er vill läsa om heller. 

En av bilderna nedan kan upplevas som obehaglig för er som inte gärna kikar på när ormar äter. 

Älskade nya kaffekoppen ;)

Jag och min donna. Grimastävling. Väs vann.

När ni hanterar reptiler, tänk på att inte hålla fast t.ex. ormen utan
låt denne slingra så fritt som möjligt i händerna.
Ett vanligt misstag som många gör, som kan leda till ett bett
beroende på vilket djur du håller i.

Matdags! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar