fredag 21 september 2012

Ryggpass [check]

Veckans baksida axlar och ryggpass avklarat! Det blev följande; Breda lats, smala lats, enarms hantelrodd, ryggresning med viktskiva, baksida axlar i roddmaskin och shrugs. Hela passet flöt på fint, sänkte antal reps och körde lite tyngre, men ett extra set jämfört med "vanliga schemat". 
Jag har tänkt lite på det där. Det känns bättre just nu att ta tyngre med färre reps, tror jag kommit in i en sån period nu. Sedan rätt som det är så vill jag ta lättare med fler reps. Men det ska ju tydligen vara bra att alternera ibland ;)

Jag har använt träningshandskar sedan mars förra året, i princip ända sedan jag "upptäckte gymet". 
I början av den anledning att min vänster hand var nyopererad och jag hade ingen som helst greppstyrka, jag behövde även skydda huden kring operationsärret. Numer är greppstyrkan inga problem, men jag har levt i tron om att "så länge jag kör med handskar kommer jag inte slita sönder handflatorna så mycket".. jo tjena. Vilken värld har jag levt i? 
Men jag kör vidare med dom, särskilt när det är hantel- och stångdags. 

Nu blev här mycket text.. ska ta och fixa lite lunch, lax och potatis tänkte jag skulle bli bra idag. Egentligen är jag less på lax, men den ska ju ätas upp. 

Charmig bild från efter träning. Körde med tjocktröja idag,
aldrig tidigare tränat med sån på. Spännande.

Handkirurgen var in i tumleden och skrapade bort lite benflisor som slagits in där.
Det tog ca 6 månader innan jag kunde greppa några tyngre saker med vänster hand.
Bilden till höger visar på exakt likadana handskar som jag brukar träna med.

Ryggstatus.
Må skaffa ett bra ställe att fotografera på. Har som ingen
bild på vidden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar