måndag 8 oktober 2012

Mysmåndag

Dagen började med en kopp härligt svart kaffe och en proteinshake. Har på något konstigt vänster tappat matlusten på morgonen, i alla fall i direkt anslutning till att jag vaknar. Jag brukar alltid vara jättehungrig när jag vaknar, oavsett det är tidigt eller så. Men idag var det annat.. tog en shake för att få i mig något i alla fall, frukosten fick vänta någon timme. 

Är ledig idag, på schemat står studier och ett ordentligt benpass. Satsar på att inte kunna ta mig nedför trappan till avdelningen imorgonkväll när jag ska jobba ;) Tur jag är sjuksköterska till yrket, det finns alltid rullstolar tillgängliga ;D Eller varför inte en rullator? 

Har ni känt av att det är höst ännu? Löven ändrar färg och faller till marken, det blir som lite kyligare ute och det känns fuktigare i luften. Jag tycker det är extra mysigt med mörkret, jag blir avslappnad av det och än bättre blir det ju när man kan tända upp en massa ljus och bara mysa i soffan.
Den här tiden på året riskerar jag att bli soffpotatis ;) Fast inte i år! Jag är allt för taggad i min träning, och har ju skolan att kämpa med. 

Dessutom fyller jag ju år snart.. försöker intala mig att det inte blir så farligt ;)


Nej nu ska jag sluta svamla. Ha en fin dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar