söndag 14 oktober 2012

Omstrukturering på G

Jag har tänkt på en sak. Eller egentligen så är det flera saker, men en just specifik sak.
Här sitter jag med morgonkaffet och skolböckerna, har slängt i mig en proteinshake för att skjuta upp frukosten något (då jag inte är det minsta hungrig, än) och tänkte fortsätta med min hemtentamen.

Jag jobbar 100%. Jag studerar 50%. Jag tränar 3-4 styrkepass/vecka och viss "cardio" (promenader, cykel etc) utöver det. Jag har det jag gör.
Det finns dom som klagar över att dom aldrig har tid för träning, men om jag grejar ett heltidsjobb och deltidsstudier på avancerad nivå och ÄNDÅ fixar så pass många timmar med träning i veckan så kan ni det också, tro mig.

MEN. Det stora "MEN:et". Det är ju en prioriteringsfråga. Och jag kommer få prioritera bort andra bitar av mitt privatliv.
Prioritera gör jag redan, som alla andra. Jag hinner inte alltid med att umgås med alla jag vill träffa. Det blir någon kaffe på stan nu och då, numer oftast i samband med att jag besöker stan för träningen
Det kommer bli ännu mindre "ses och fika" nu för jag ämnar lägga ner än mer tid på mina studier och än mer fokus på träningen. I alla fall för en tid framöver.

Med dom orden vill jag önska alla härliga människor där ute en skön höst-söndag!

Fleecetröja, bästa myströjan för studier.
Oborstat hår, osminkad. Men jag är ju rätt söt ändå ;)



Från fredagens bravader.
Försökte ta kort på kläderna, ett marinblått linne och skinnkjol + leggings.
Ljuset var inte på min sida så det blev blixt.


God morgon söndag. Så var det dags igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar