lördag 13 oktober 2012

Segpotta 2ooo

Idag är jag lite sliten. Det blev fest med stort F igår, kom dock i säng tidigt (tack vare sprängande huvudvärk, inte för att jag ville) och min vän hinkade i mig litervis med Resorb så jag mår rätt hyffsat ändå. Men som sagt lite sliten. Slocknade nyss på sängen. Vaknade efter ca 1 timme, yr och undrade vars jag befann mig någonstans innan jag kom på att jag ju är hemma.

Tar dagen idag till att ladda batterierna. Imorgon är det plugg och träning på schemat, och träffa en god vän en sväng på dagen. Visst är det söndag imorgon? Den här långlediga helgen har gått bra fort ändå.

Jag kan inte släppa känslan jag hade på gymet i förrgår. Oftast känner jag mig stark, och jag tycker att jag ser resultaten av min träning på kroppen min rätt bra. Men när jag stod och gjorde hantellyft åt sidan intill den här tjejen som ju har mycket längre träningserfarenhet än jag, och som ju ser så fruktansvärt mycket mer fit ut än jag. Då kände jag mig som en seg, otränad tant som snart ska till att fylla 25.
Är det inte märkligt?
Men jag tror det är en bra sak. Det är än mer motivation till att köra ännu hårdare!

Jag har försökt hålla mina 4 styrketräningsdagar i veckan, och det har faktiskt gått förvånansvärt bra.
Den här bruden nu som jag tränade med häromdagen ska ju göra om mitt schema. Det blir 3 dagar i veckan. Vilket lämnar plats åt en dag (eller fler om jag så vill) till att lägga fokus på prioriterade muskelgrupper. Det känns riktigt bra.

Nej ni, nu ska jag krypa tillbaka ner under täcket och kika på serier på datorn. Det är en sån dag idag.
Ta hand om er allihopa där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar