onsdag 28 november 2012

Axlar [check]

Det blev ett bra pass. Efter den sedvanliga uppvärmningen i crosstrainer (kör här 10-15 min, värmer sedan upp med lätta vikter i olika övningar för dom muskelgrupper som ska pressas under passet) blev det axelpress i maskin, rotatorkuff-övningar, hantellyft åt sidan, hantellyft framåt och baksida axlar i omvänd pecdec. Kör fortfarande lätta vikter med många reps och set. Tror jag börjar vänja mig vid detta nu, istället för att gå på tyngre vikter när det börjar kännas lättare så gör jag antingen fler repetitioner tills att muskeln blir slut eller sänker tempot i rörelsen.
Jag kan verkligen rekommendera att träna på det här viset emellanåt, det känns riktigt bra. Tänkte köra på ett par veckor till innan det är dags för tyngre med färre reps och set.
Fick höra i omklädningsrummet att det skett en del förändringar på kroppen sedan jag bytte gym med. Kul att det är fler än jag som märker det ;) 

Efter gymet kilade jag ner på stan för ett par nya träningsskor. Mina var från tidigt 1700-tal (kändes det som i alla fall) så det var verkligen dags för nytt. 
Hittade ett par tjusiga och bekväma Adidas-dojor för 250 spänn. Nedsatt från 450. Perfekt!

Nu blir det dusch, sedan på med finkläder och smink inför kvällens bravader. 

På väg hem från Bosvedjans gym,
bild från förra veckan.

Nya träningsskorna!
Love.

Det blir en vacker motivationsbild idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar