tisdag 20 november 2012

Igår, 2 pass. Idag slutkörd

Idag är jag mör nå så in i norden! Benen rör sig knappt efter söndagens utmattnings-pass, min rygg känns som en sköld efter gårdagens ryggpass och armarna är tunga då det blev ett andra pass på kvällen, hör och häpna!

Så idag tänker jag vila. Kanske. Känner jag för att träna ikväll så kör jag på.

Sitter med en kopp kaffe och kikar efter information till ett grupparbete vi gör i nya kursen.
Har tappat lite motivation till studier. Det är roligt när jag väl sitter där och är försjunken i böckerna men att väl ta sig tid och sätta sig ner är inte lockande.
Ska iväg och möta upp gänget jag skriver grupparbeten med nu i eftermiddag, vi ska ha handledning med kursansvarige och fila lite på vårt arbete.

Körde på riktigt bra igår med träningen, som jag skrev lite längre upp i inlägget.
Ryggpasset blev mest olika varianter av rodd på lägre vikter, många reps och flera set för att försöka hitta olika vinklar och komma åt olika delar av ryggens muskler. Det känns idag vill jag lova ;)
Breda lats, T-bar rodd (med skivstång), stående rodd i kabel (brett), roddmaskin (brett + smalt grepp), stående hantellyft åt sidan (framåtlutad för baksida axlar) och omvänd pec dec.
Kvällspasset blev kortare; cyklat, biceps curl i kabel, hammarcurl, triceps pushdowns i kabel och dips i maskin.

Rätt nöjd med gårdagens insats. Har aldrig tidigare kört två "fullständiga" pass på samma dag. Vissa säger att man ska köra igenom samma muskelgrupper om man kör två pass, andra säger att man ska dela upp det på t.ex. rygg/mage, biceps/triceps, ben/axlar etc.
Vet ni vad jag tror? Jag tror att man ska träna som man själv tycker känns bra. Av egen erfarenhet så är det just Det som ger bästa resultaten.

Måndags-Tessan.

Spännisen märker att det händer nå
på axel- och armfronten ;D

Skrapar bort lite hud på händerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar