måndag 3 december 2012

Kroppens anpassningsförmåga

Är det inte helt otroligt fantastiskt hur kroppen har förmåga att anpassa sig?
Idag har varit en sån där dag när min kropp och mitt huvud har levt sina egna (kanske till och med separata) liv. 

Först och främst förvånades jag över hur mycket jag fick ihop på rapporten på bara ett par timmar under förmiddagen. Sedan tar jag bussen till sjukhuset och plingar på ringklockan till avdelningen där vi skulle plugga. Det visar sig då att jag är där en timme för tidigt. Mitt huvud var en timme längre fram än tiden. Knatade ner till avdelningen där jag själv jobbar, käkade lunch och snackade strunt med kollegorna. 
Knatade tillbaka till plugget. Satte mig sedan på bussen hem då magen plötsligt börjar knorra.. tänkte att "va fasen, har jag missat både förmiddagsmellanmål och lunch?". Kom sedan på att så var ju inte fallet, det lustiga var att jag åt lunch bara 1½ timme tidigare. Kom hem, käkade mellanmål. Kände ett ovanligt sug efter marklyft (jag som avskyr mark, bänk och böj.. som tidigare nämnt), packade ihop mig och knatade upp till gymet. 

Jag hade energi så det räckte och blev över. Passet blev 1½ timme med uppvärmning (cykla, benspark och rotatorkuffövningar), marklyft, breda & smala lats, rodd med brett grepp och en latsövning som jag inte riktigt vet vad den heter.. den finns som maskin och man kan köra den i kabel som jag gjorde idag. Sätter mig på knä på golvet, tar ett handtag från övre delen i vardera hand, drar ner handtagen mot sidorna av kroppen och kramar åt på slutet.. någon som vet vad den kallas? 

Så var jag hungrig IGEN.

Min kropp är van att äta ofta nu. Den börjar fåna sig och skrika efter mat snabbt som ögat. 
Det syns på vågen med att det går åt rätt håll.. härligt!

En bra dag helt enkelt. Jag har varit lite snurrig i bollen men det är inget ovanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar