tisdag 22 januari 2013

Nya tag!

Testar något nygammalt idag. Min fd PT gav mig ett recept på en proteinrik smoothie som var riktigt god. Jag har gjort om receptet en aning för att anpassa det till min livsstil idag :)
På den tiden var målet att gå ner i fettprocent men bibehålla muskelmassan. Idag är målet att öka i muskelmassa och det gör inget alls om det ökas en aning på fettprocenten i processen.
Jag mixade lättkvarg, mellanmjölk, proteinpulver, havregryn, blåbär och vatten. Det blev faktiskt väldigt bra! Men mycket. 1½ shake med smoothie. Men det blev gott så det slinker ner ;) Funderar på att hälla ner äggvita med och se vad som händer, det står ju som en dunk i kylen.

Laddar för veckans första träningspass. Ja, till och med första passet på en hel vecka! Första ordentliga i alla fall. Körde lite lätt för biceps här hemma häromdagen.
Har funderat ett tag på att ta ett längre uppehåll. Kroppen har känts trött och slut av allt med jobb, skola och träning. När matlusten minskade och migränen smög sig på fick jag så lov att följa mitt eget råd och lyssna på kroppen. Det passade ju bra när jag ändå for upp till Umeå och bara hade studierna att bry mig om. Perfekt tillfälle för ett break.

Igår kom motivationen och orken tillbaka, och matlusten med det ;) Nu jäklar anamma, kroppen har fått den vila och återhämtning den så väl behövt, nu kör jag på igen med full kraft!
Rygg och baksida axlar står på schemat för dagen.

Taggad som få.

Från förra veckan. 

Vackra Helene får stå för dagens motivationsbild.
Ni missar väll inte henne i TV4 Nyhetsmorgon idag?
Själv ska jag kika på det online i em. Spännande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar