måndag 14 januari 2013

Viktuppgång, ja tack.

Kikat igenom gamla bilder på datorn.. dåtiden blir skrämmande. Nutiden känns.. fantastisk.

Jag skriver ibland om hur jag kämpar för att gå upp i vikt, med så sund kost som möjligt, mycket mat och mycket träning. Det finns en riktigt bra anledning till det. Jag mår helt enkelt bättre av det.

Jag har varit pinnsmal. Och då menar jag riktigt jäkla smal. På den här tiden åt jag, men inte i närheten så ofta eller mycket som jag gör nu. När jag försökte äta mer så blev det mer till EN måltid under dygnet, inte fler måltider eller mer mat till samtliga. Det går bättre nu och jag är lättad.

Och STOLT. Framför allt. Väldigt stolt.

Det är många som bloggar om viktnedgång och deras tidigare övervikt med kämparglöd och längtan efter en sund och smal kropp. Heja er, kämpa på ni fixar det säkert. Finns viljan så går det.
Jag själv kämpar som sagt "åt andra hållet". Jag vill bli större och därmed må bättre.

Sedan jag började träna har ryggvärken släppt, migränen är bättre, mina ortostatiska blodtrycksfall har försvunnit och jag känner mig piggare.
Skam den som ger sig.

Kämpa på alla ni där ute, ni KAN. Även om man inte alltid "vill", alla har vi såna dagar/perioder. Men ni KAN.


Bilden till vänster är tagen 2010. Bilden till höger är tagen i söndags. Omkring 10 kg tyngre.

2010 vs 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar