måndag 29 april 2013

Pigg och bra dag

Det är lustigt hur matlusten kommer springandes tillbaka så fort man minskar på tabletterna. Har faktiskt inte tagit något annat än Panodil sedan igår morse, vilket känns riktigt bra. Hoppas jag inte får fan för det ikväll bara, att handen låter bli att göra jätteont. Håll tummarna!

Gjorde klart allt tråkjobb imorse (städning, betala räkningar, skriva rapporten) så dagen har jag bara kunnat njuta av fullt ut.. så jädrans skönt! Traskade upp till gymet för att kämpa vidare med min egenhändigt ihopskapade rehabträning. Körde likadant som häromdagen, superlätta vikter med många reps. Och bara såna övningar som inte involverar tumbasleden över huvudtaget, vilket tyvärr är väldigt få. Men det lilla jag körde kändes bra. Är stolt över min bedrift :)

Försöker röra försiktigt på tummen i gipset, det känns ovanligt stelt.. nästan en läskig känsla. Kanske kan bero på att den är stelopererad? ;P Men det känns jättekonstigt! Ser fram emot torsdag då jag får prova röra på leden utan gipset, innan det är dags för nytt gips som ska vara på ytterligare 3 långa veckor. Usch.



JAAAA just det! Två jätteroliga grejer kom med posten idag! Fick tillbaka en av rapporterna från förra kursen, fick fina kommentarer och maxbetyg (VG)! Och dessutom har underbara Sarah skickat ett kort till mig, det stärker verkligen driften av att kämpa framåt, tusen tack fina Sarah! <3

Nu är jag hungrig igen. Sjutton också.

Lill-Lotus med ärret på magen <3


Soffmys med Nike <3

Lugna gatan på gymet. Långa pauser mellan seten, ett måste om handen ska hinna
återhämta sig mellan varven.


Jamen man tackar.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar