måndag 22 april 2013

Sakta men säkert

Tog mig ut på en före frukost-promenad idag. Det blev faktiskt 30 min i rask takt, utan att handen gjorde allt för ont. Har spenderat några timmar på stan med underbara S, hon gjorde min dag <3

Dock gör handen ont nu, riktigt ont. Inte ens tabletterna har hjälpt tillräckligt. Jäkla skit.
Men det går över. 

Har legat på soffan sedan jag kom hem och kikat serier, läst nya BODY och skummat igenom diverse bloggar. Förresten, är det någon av er läsare som haft problem att nå min blogg på senaste? På något sätt? Hör gärna av er isåfall, jag själv har haft bekymmer till och från nämligen när jag ska logga in här. Har faktiskt funderat på att byta blogg, starta upp en ny.

Har försökt träna på att greppa saker. Det är inte lätt ska jag säga er, när tummen är stel i gipset, kan bara vicka försiktigt på toppen (man ser ungefär halva nageln, resten är täckt av gips) men det gör det ont i den opererade leden. Ibland inbillar jag mig att jag kan känna stiften i leden. Läskigt!
Men jag försöker som sagt greppa saker, och hålla i dom en stund. Man tappar lätt det där "greppa med tummen"-greppet när tummen är trasig, kroppen har en otrolig förmåga att anpassa sig och låter pekfingret fungera som tumme istället. Det är rätt fascinerande, fast svårt att vänja sig av vid. Varför jag redan nu försöker så gott jag kan, dessutom tror jag det är bra för rehabiliteringen. Även om det är väldigt tidigt, det har ju bara gått 5 dagar sedan operationen. 




Och jag ska vara sjukskriven i 10-12 veckor. Hur sjutton ska detta gå? Jag är redan uttråkad ;)

XD Lotus! Men synd om Nike.. han har som tur är inte kvar tratten längre ;)

Jao. Hon är en plåga emellanåt.. Tack Lotus.

Handen i högläge, heeeela dygnet. Börjar dock kunna sänka ner
den till ungefär den nivån som jag har på bilden här.

<3

Besök hos svärföräldrarna som är i full gång med att meka
tävlingscykel :)

Såhär spenderar jag mesta tiden av sjukdagarna just nu.

Från dagens morgonpromenad.

Inför dagens tur till stan. försökte dra på mig några kläder
som jag inte behövde skämmas allt mycket för ;)
Får ju inte in gipsarmen i någon jacka..

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar