fredag 12 april 2013

Tess the Destroyer?

Känslan när åtminstone EN rapport är färdigskriven.. bara resten kvar.. har lite skoljobb som ska in senast måndag men jag jobbar ju 11-21:30 på måndag så allt måste bli klart senast söndagkväll. Usch. Det finns mycket annat jag hellre hade gjort.

Jobbade igår, enda arbetsdagen den här veckan då jag var till Umeå söndag-onsdag och har ledig helg. Sen är det bara 2 arbetsdagar kvar! Håll tummarna nu för att inget dumt onödigt dyker upp och ställer till det inför op ;) Jag vill verkligen få det gjort, även om det kräver några veckor off från allt roligt. Men bättre det och handen blir bra.
Har konstant smärta i vänster hand och har haft det i snart 3 år. Ibland gör det så ont att jag tappar det jag håller i för stunden, oavsett det är en penna eller injektion på jobbet eller en vikt på gymet. Eller en katt hemma :P

Fast stången som gick av på gymet igår gick inte av för att handen gjorde ont! Jisses vad jag skämdes. Satt och körde rodd i kabel med brett grepp, hade på tyngsta vikten och hade faktiskt kört en del reps. Fattade greppet om stången, hasade mig bakåt och drog första taget mot kroppen när det ryckte till kraftigt i händerna och lät "KLING" från stången och "BANK" i viktmagasinet. "Hoppsan!" skriker jag till och grabbarna från fria vikter-rummet kommer ut för att se vad det var som lät. Den lilla taniga stången gick av på mitten. Se där ja. Och förvånad blev jag. Sopade ihop dom olika delarna och bytte till en grövre tyngre stång ;)
Fast det är den där vi (jag och övriga gymmedlemmar) alltid använder, antar att den är gammal och sliten. I alla fall sliten, för gymet i sig har inte så många år på nacken.

Typiskt. Men det gick bra. Fortsatte som sagt med ny stång innan jag bytte till smalt grepp.
Körde igenom rygg och hade ont i magen av tanken på att det kanske är sista ryggpasset på ett tag.


Nej.. nu är det allt dags att återgå till skrivandet. Roligare hade man ju kunnat ha.

Morgonmongo ;)


<3


Ny axelpressmaskin! :D

Bosvedjans lilla mysiga lokal <3

Försökte få en bild på ryggen, igen.
Kämpar på min V-form ;)

Jag blev kär när jag var i Umeå, i denna lilla fantastiska skapelse ;)
ELEFANTER! :D

Norrlands Universitetssjukhus <3

Livsnjutare 

Från gårdagens "miss"..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar