torsdag 2 maj 2013

Omgipsad och fit for fight.

Torsdag. Premedicinerade med Panodil och Tradolan imorse då jag anade att det skulle kännas när gipset togs bort och stygnen plockades. Det var minsann tur att jag var så smart.. huva.
Fina Erika var med som mentalt stöd (tack vännen <3). Vi möttes av en tant som förmodligen inte fått sig något på länge (ursäkta uttrycket), surare får man leta efter. Slet och drog i gipset, vred tummen (gjorde skitont) och plockade suturerna utan att först lyfta stygnen med pincett, körde skalpellen rakt ner i huden >_< Hon gipsade sedan om, hårdare än kirurgen gjorde för 2 veckor sedan och surade vidare till nästa patient.

Aja. Handen läker bra i alla fall, ska ta bort det här gipset om 3 veckor. Stannade i personalsoffan en stund på jobbet efteråt, drack på tok för mycket kaffe och surrade med alla kollegor.

Vi river verandan här hemma förresten. Eller inte vi kanske, bara karln. Jag kikar på.
Lotus har blivit utekatt.
Och jag längtar efter ett hårt pass på gymet.

Det är väll ungefär så spännande som det blir häromkring just nu ;)


Här nedan kommer några bilder, en av dom från gipsbortagningen på handen. Är du magkänslig så kanske du bör titta åt ett annat håll, fast det är inte så farligt ;)

Kattmys i soffan <3 Ibland har man det för bra.

Tjusigt ärr, längre och högre upp på tummen än jag trodde.
Omgipsat som sagt, får se hur det ser ut om 3 veckor.

Någon som har 450 spänn över och vill köpa kläder till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar